RSS

יום ראשון, 8 בפברואר 2015

פריכיות אורז במרשמלו לוולנטיינס Rice Crisps


ולנטיינס. חג האהבה אמריקאי שאינו אך ורק חג רומנטי אלא, בעיקר, זהו חג (יותר נכון יום) של סובלנות, חברות ופירגון. זה גם ככל חג באמריקה, מקושקש, סכריני ותענוג לעיניים. בוולנטיינס כל פעוט מביא כרטיס וולנטיין כמספר הילדים בכיתתו והמורות מחלקות את הכרטיסים בתיבה שהילדים הכינו במיוחד לארוע. הילד חוזר עם שלל של כרטיסים שנושאים, מדבקה, מחק או איזה ממתק וכמובן מאושר עד השמיים.

פריכיות האורז במרשמלו.rice crisps, זה ממתק שנמצא בכל מקום כמו גם בסטארבקס. לקח לי זמן לטעום מזה לראשונה אך ההתאהבות שלי היתה מהירה ומוחלטת. מאז זה בא לי בגלים כי מבחינתי זה עוד התמכרות שאין לי שליטה עליה. אני בהחלט מעדיפה להכין בבית כי אני מרגישה יותר בשליטה על המרכיבים, מן אשליה אבל מתוקה. את הפריכים האלה ניתן לחתוך לחטיפים אישיים או שאפשר לדחוס בתבנית עוגה מרופדת בניילון נצמד ולשלוף לאחר קרור עוגה גבוהה ומרשימה שרק זקוקה לסוכריות לקישוט. הסוכריות מצד שני נדבקות הרבה יותר טוב שהעיסה עוד לא התייבשה לגמרי. הממתק בשיאו החל מיום למחרת הכנתו. הוא נשמר בכלי אטום לזמן יחסית ממושך של כשבועיים בכלי אטום.

מאחר ואני מכורה הכנתי ורסיות רבות לחטיף האהוב הזה, אחת אפילו היתה עם מרשמלו קנוי בארץ לרגל חגיגות יום הולדת 5 בחיק המשפחה והחברים הקרובים. את העוגה לאותה החגיגה יצקתי לשתי תבניות בגודל שונה לקבלת עוגת קומותיים. יש לציין שעל אף הגיחוח הישראלי בעיקר על ידי אחותי הגגנת שעוגה צריכה להיות אפויה. העוגה נחלה הצלחה אצל הילדים והמבוגרים כאחד (אלה שהעזו לטעום).

אז זה בהחלט מתוק, קרנצ'י אבל מתמסר וטעים!. עם אין ספור אפשרויות. לי יש חולשה למתוק הזה ואני מחזיקה את עצמי חזק לא להכין עוד פעם כי יש חבילת פצפוצים וחבילת מרשמלו שרק מחכות להתאחד. הבעיה היחידה שמי שצורך את העינין הוא אני, הילדים כמובן שמחים לעזור אבל אני עושה עבודה יסודית והם אוכלים ריבוע ל"קינוח" פה ושם ופתאום נגמר!


למי שרוצה להכין מרשמלו מענג בעצמו, הנה הוראות הכנה שלקוחות מהבלוג Not Without Salt:

הכנת מרשמלו היא ממש קסם מסירופ סוכר וג'לטין מתקבל ענן מתוק ואוורירי שאין בכלל קשר בינו לבין מרשמלו כרמית המגורגר בעל מתיקות היתר והטעם המלאכותי הדומיננטי. מאחר ואנו ממיסים את המרשמלו, אין צורך בשלב הקירור שכולל איבוק ואז חתיכה לריבועים שזה השלב הארוך כי המרשמלו דביק.

מצרכים:

מדחום סוכר

3 חבילות אבקת ג'לטין (21 גרם משקל כולל)
1/2 כוס מים
1 כוס סירופ תירס
1/2 כוס מים (כן, עוד חצי כוס)
1/2 1 כוס סוכר (300 גרם)
1 כפית שטוחה מלח
1 כף תמצית ווניל איכותית (או כל טעם אחר)

1. מתחילים מלשים את אבקת הג'לטין בקערת המיקסר עם חצי כוס מים, מחברים למיקסר את וו ההקצפה (תמונה 1).
2. בסיר גדול מביאים לרתיחה את חצי כוס המים הנוספת, סירופ התירס, המלח והסוכר (תמונה 2). ממשיכים לבשל על להבה בינונית גבוהה תוך כדאי ערבוב לעיתים עד שהסירופ מגיע לטמפרטורה של 116 צלזיוס (240 פרנהייט, תמונה 4)
3. מתחילים בהקצפת הג'לטין שספח את המים, בקצב הקצפה בינוני גבוהה) ובעדינות מזלפים את סירופ הסוכר החם למרכז קערת המיקסר (לא לזלף על צד הקערה כך שהסירופ יתקע ויתקרר על הדופן, תמונה 5)
4.מקציפים במהירות הגבוהה ביותר עד שהתערובת מתקררת ל-40 מעלות צלזיוס (104 פרנהייט, תמונה 7).

ניתן ורצוי להוסיף טעם למרשמלו, בין אם תמצית ווניל או טעם אחר או אפילו רסק מ פרי. פה לוולנטיין השתמשי בתות מיובש בהקפאה שהפכתי לאבקה בבלנדר (תמונות 3 ו-6).

5. עכשיו מנקים היטב את המקצף כי חבל על כל טיפה ועוברים לחלק של הרייס קריספס.


לחטיפים עצמם:

מצרכים:

1 חבילה של פצפוצי אורז (אני משתמשת בקלוגס) - 340 גרם
1 חבילה ענקית של מרשמלו 453 גרם (או מלוא הכמות של המרשמלו הביתי)
1 סטיק של חמאה (110 גרם)
לאוהבי המתוק - 2 כוסות נוספות של מיני מרשמלו



1. בסיר גדול מאד מאד ממיסים את החמאה (תמונה 1).
2. כשהחמאה נמסה מוסיפים את המרשמלו ומחכים שימסו גם כן (להבה בינונית - שלא ישרף או ישחים בכלל, תמונה 2 ו-3, בנגלה הזו המרשמלו הוא מרשמלו ביתי).
3. מוסיפים את פצפוצי האורז (תמונה 4) ומערבבים היטב (תמונה 5).
4.  אם אתם אוהבים מתוק כמוני תוסיפו עוד 2 כוסות מרמלו מיני (תמונה 6) ותערבבו מעט שהמרשמלו יתפזר אבל לא יתמוסס לגמרי.
5. מעבירים לשיש עם ניילון נצמד או לתבנית מכוסה בניילון נצמד (תמונה 7) ודוחסים את הכל בעזרת ניילון נצמד מעל ומערוך (אם עובדים על משטח רחב צריך לזכור לדחוס גם את קצוות העיסה).
6. עכשיו ניתן לקשט כיד הדימיון הטובה, ניתן גם ליצור צורות ולכדרר לכדורים בעזרת ידיים משומנות מעט.
7. לאחר הקישוט נותנים לתערובת להתקרר (לפחות שעה) וחותכים עם סכין חד (הדרך הקצרה והפשוטה ביותר, אם התערובת התמצקה כדרוש אין בעיה אם החיתוך, אם חותכים לפני הזמן המרשמלו ידבק לסכין ויהיה בלאגן) או עם חותכני עוגיות.


לוולנטיין קישטנו בצבעים המסורתיים עם סוכריות ייעודיות ובעזרת חותכן לבבות חרצנו לבבנות קטנים שנעטפו בנילון חמוד, נקשרו בסרט וניתנו עם הרבה אהבה למורות המקסימות של הילדים (לקטן היו שתיים ולגדול ארבע :) ).


אה, והזר הוורוד ליד קיבלתי מהבעל המקסים! רמז, רמז...

הרבה אהבה, חברות, פירגון ואושר לכולם.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה